.

.

Tuesday 10 June 2014

Shaklee Hulu Langat ; Perfomace Drink Menbantu di Musim Elnino Ataupun Kemarau

Adakah anda tahu, Performance Drink ni dihasilkan pada awal tahun 1980 oleh salah seorang saintis Shaklee di Universiti Yale untuk membantu Projek Daedalus. Projek ini dijalankan oleh NASA sebagai satu space exploration programme... Shaklee telah diberi kepercayaan untuk menghasilkan minuman yang dapat memberi tenaga dan mengurangkan dehidrasi kepada semua astronault yang terlibat dalam projek tersebut.... Haaa... Hebat kan... Astronault pun minum tau... 

Apakah Elektrolit???

Elektrolit ni seperti alat pemancar sistem elektronik dalam badan kita yang terdiri daripada mineral utama iaitu Natrium, Kalium, Kalsium Magnesium, Klorida, Fosfat & Sulfat. Kalau badan kerap berpeluh dengan banyak contohnya ketika bersukan, badan akan mengalami penyahidratan dan strok haba. Sebab itulah kita mesti cepat gantikan dengan cecair tambahan seperti minum air dengan banyak. Tapi dalam air kosong dah tentu elektrolit atau mineral tu semua tak banyak. 

Jadi Performance Drink merupakan minuman yang paling sesuai untuk gantikan elektrolit yang hilang. Anda nak baca dengan lebih detail tentang elektrolit dan kepentingan setiap satu komponen elektrolit itu



Perbezaan Performance Drink:
  • Ujian klinikal dah membuktikan rumusan ekslusif Opticarb yang telah dipatenkan mampu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda!!!! Jadi, ia dapat membantu memberikan tenaga dan dapat membantu utk menjaga circulation bendalir dalam tubuh badan.
  • Performance Drink ada lebih 67% otot glikogen yang menjadi sumber tenaga dan menyedia tenaga dari karbohidrat.
  • Performance Drink ada 5 komponen Elektrolit yang penting iaitu Natrium, Klorida, Magnesium, Kalsium dan Kalium (Potasium). Kesemua komponen ini sangatbagus untuk sistem neuromotor iaitu tindak balas antara saraf dengan otak.


Manfaat Performance Drink:

1.  Meningkatkan daya ketahanan badan - Performance Drink memberi tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan dapat membantu memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh akibat keletihan.

2.  Membekalkan tenaga dan daya tahan fizikal - Performance Drink ini mampu menseimbangkan dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan menseimbangkan metabolisma air (proses penggunaan air) dalam tubuh. Terutamanya negara iklim tropika & khatulistiwa seperti negara kita yang kerap kali panas dan berpeluh memang sesuai sebab dapat kembalikan bendalir dalam badan.

3. Mencegah penyahhidratan - Minuman perasa oren ini memang sangat sesuai untuk kurangkan rasa haus dan dahaga, cegah nyahidrat, melembapkan kulit dan juga memudakan kulit. Yup of course darling... Untuk yang nak cantik tapi malas minum air masak, Performance Drink ni sangat penting tau.


4. Mengekalkan paras gula - Gula pun satu komponen penting untuk penghasilan tenaga. Performance Drink telah terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yang penting untuk penghasilan tenaga otot dan sambil itu, Performance Drink juga dapat membantu mempercepatkan kesembuhan keceredaan pada otot. 


Siapa yang perlu Performance Drink:


Tengok sini Performance Drink secara ringkasnya penting untuk:
  • atlit - beri tenaga pada otot, tambahkan elektrolit yang hilang akibat perpeluhan
  • berpuasa - kawal paras gula, tenaga berpanjangan
  • sedang dalam puasa untuk terapi (fasting therapy) - kawal paras gula, tenaga berpanjangan
  • sebelum atau selepas pembedahan - kawal paras gula, kuatkan badan dan tambah tenaga
  • tidur lewat malam - tambah tenaga
  • sering keletihan - tambah tenaga
  • penyahidratan kulit dan otot (dehidrate) - tambahkan paras bendalir dan elektrolit
  • masalah vagina kering - tambahkan paras bendalir
  • masalah cirit birit - tambahkan tenaga dan kekalkan elektrolit untuk kawal sistem dalam badan, tambah tenaga
  • masalah kurang selera makan - tambahkan tenaga dan kekalkan elektrolit untuk kawal sistem dalam badan
  • rendah paras gula - kawal paras gula dan elakkan risiko keletihan dan masalah komplikasi berkaitan
  • selalu pening - kekalkan elektrolit untuk kawal sistem dalam badan
  • pesakit denggi - kekalkan elektrolit untuk kawal sistem dalam badan

Tidak lama lagi di war-war kan akan mengalami musim kemarau atau pun Elnino di jangkakan awal Ramadhan. So mari lah kita standby 1 canister bagi kegunaan 1 rumah. Sangat jimat.

CALL / PM / WSSP
0193310481

COD
HULU LANGAT, BTHO, SERDANG

No comments:

Post a Comment